Mani Gyenes Dakar 2020

Mani Gyenes a intrat oficial pe lista legendelor Raliului Dakar

Suntem mandri sa il sustinem si anul acesta pe Mani Gyenes la Dakar 2020! Vom incerca sa va tinem la curent cu evolutia lui pe intreg traseul.

Ediția 2020 se desfășoară în Arabia Saudită, iar prima probă este programată pe 5 ianuarie.

  • Pilotul Autonet Motorcycle Team concurează la clasa Malle Moto (fără asitență tehnică) și este privit ca unul dintre favoriții la victorie
  • 5.097 km de probe speciale într-un loc nou pentru Raliul Dakar

Emanuel Gyenes #44 ia startul în ediția cu numărul 42 a Raliului Dakar, purtând pe motocicletă însemnele „Legend” – această distincție este acordată de către organizatori celor care au participat la minim 10 ediții ale raliului. Primul raliu găzduit de Arabia Saudită debutează pe 4 ianuarie, cu startul festiv din Jeddah, și continună cu prima probă specială din 5 ianuarie. Sunt programate 12 etape, la jumătatea cărora este inclusă o zi de odihnă (11 ianuarie), iar câștigătorii vor fi desemnați în Qiddiyah (17 ianuarie), după ce au parcurs în total 7.856 de kilometri.

 

LE: Mani Gyenes, lider la Malle Moto – Original după prima etapă din Dakar 2020

  • Pe 5 ianuarie s-a concurat în etapa Jeddah – Al Wajh, 752 kilometri din care 319 kilometri de probă specială.
  • Cu un debut prevăzător, pilotul Autonet Motorcycle Team a avut al 47-lea timp al etapei și a stabilit timpul de referință la clasa Malle Moto – Original (fără asistență tehnică).
  • 6 ianuarie, etapa a 2-a din totalul de 12 programate în Dakar 2020: 401 kilometri din care 367 kilometri de probă specială. Sosirea va fi în orașul Neom.

Aventura celui de-al treilea capitol din istoria Raliului Dakar a început în mod oficial cu prima etapă desfășurată pe 5 ianuarie între Jeddah și Al Wajh. Au fost 752 de kilometri din care 319 de proba specială. O zi lungă la finalul căreia Emanuel Gyenes #44 a fost cronometrat cu al 47-lea timp la general și a devenit primul lider al categoriei Malle Moto.

Emanuel Gyenes #44: „Aceasta a fost cea mai lungă primă probă specială pe care am întâlnit-o până acum în Dakar: 319 kilometri care nu au fost foarte ușori. În unele zone traseul a fost chiar periculos pentru că puteai să cazi și să lovești motocicleta, era foarte multă piatră. Am încercat să merg prudent să nu cad, să fac greșeli sau să lovesc motocicleta. În vreo două locuri am făcut greșeli de navigație, dar nu cred că am pierdut mai mult de un minut și jumătate. Este o cursă lungă, mai avem încă 11 zile și peste 7.000 de kilometri, se pot întâmpla multe. Mă simt bine și asta contează. Nu m-am simțit obosit, doar am mers prudent în zonele cu piatră multă“.

În ziua a doua a primei ediții ce se desfășoară în Arabia Saudită, caravana Dakarului își continuă drumul către nord, apropiindu-se de granița cu Iordania. În etapa de pe 6 ianuarie, la finalul celor 401 kilometri, bivuacul va fi stabilit în orașul Neom. Va fi un traseu rapid cu multă piatră și trasee paralele, o zi în care concurenții se vor obișnui și mai mult cu particularitățile navigației în această zonă total nouă pentru rally-raidul de asemenea anvergură. Tot în Neom, oraș aflat pe malul Mării Roșii, se va rămâne și pe 7 ianuarie când este programată o etapă în buclă a cărei probă specială măsoară 404 kilometri și va avea multe treceri prin canioane, se va ajunge în zona muntoasă și se va urca la 1.400 metri altitudine.

Moto Clasament General după prima dintre cele 12 etape

1. Toby Price, RedBull KTM Racing, 03h 19min 33sec

2. Ricky Brabec, Monster Energy Honda Team, +02min 05sec

3. Matthias Walkner, RedBull KTM Racing, +02min 40sec

.......................................................................................................

47. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team +55min 09sec

.......................................................................................................

Malle Moto – Original  Clasament general după prima dintre cele 12 etape

  1. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team 4h 16min 42sec
  2. Benjamin Melot,  Benjamin Melot     + 10min 25sec
  3. Giordano Pacheco, Calidoso Racing Team + 12min

 

LE 2: Mani Gyenes intră în bucla de pe Drumul Mătăsii ca lider la Malle Moto – Original

  • Pe 6 ianuarie s-a concurat în etapa Al Wajh-Neom – 401 kilometri din care 367 kilometri de probă specială.
  • Într-o probă cu foarte mult praf și vizibilitate redusă, Mani a avut un ritm în care a preferat să nu riște și a reușit să stabilească timpul de referință la Malle Moto – Original pentru a doua etapă consecutiv.
  • 7 ianuarie, etapa a 3-a din totalul de 12 programate în Dakar 2020: 504 kilometri din care 427 kilometri de probă specială. Este o etapă în buclă care cuprinde o secțiune din Drumul Mătăsii.

A doua etapă din Raliul Dakar 2020 a dus caravana din Al Wajh în Neom, ambele orașe aflate pe Malul Mării Roșii. O probă specială în care depășirile au fost extrem de dificile din cauza prafului și a zonei foarte pietroase. Încă o zi în care mulți concurenți au încercat să găsească similitudini cu traseele din Africa sau America de Sud, însă a fost evident că în Arabia Saudită trebuie doar să te adaptezi și să fii extrem de atent la navigație. Întrucât sunt foarte multe trasee în această parte vestică a peninsulei, organizatorii au decis că este imposibil ca în anumite zone să treacă repere în roadbook, prin urmare se rulează mult mai mult după cap compas, comparativ cu cei 10 ani din America de Sud.

Emanuel Gyenes #44, Autonet Motorcycle Team: „A fost foarte multă piatră și praf în etapa a doua. Nu era vizibilitate aproape deloc în multe zone, așa că era extrem de riscant să depășești. La punctul de alimentare m-au oprit organizatorii pentru că nu îmi funcționa Iritrackul. Deși timpul pierdut acolo îl voi primi înapoi, din păcate atunci m-au depășit un quad și un alt motociclist și din pricina prafului nu am reușit să îi depășesc, am stat foarte mult timp în spatele lor. În a doua parte a traseului a fost foarte dificil cu navigația și m-am pierdut de vreo două trei ori. Contează că am termiant și sper să rămân și în zilele următoare pe locul întâi la Malle Moto.

În ziua a treia rămânem tot în Neom, acest oraș din nord, unde am ajuns la finalul zilei a doua și avem o probă specială de 427 kilometri. Vor fi canioane, rulăm prin munți și ajungem la 1.400 de metri altitudine. Pare nimica toată comparativ cu cei aproape 5.000 de metri la care am concurat în Bolivia, însă vom întâlni cele mai scăzute temperaturi din acest raliu, undeva sub 5 grade C.“

Bucla Neom – Neom duce traseul Dakarului foarte aproape de granița Arabiei Saudite cu Egiptul și Iordania. Cu câteva sute de ani în urmă pe aici trecea și Drumul Mătăsii. Proba specială este considerată de către organizatori cea mai frumoasă din această a 42-a ediție a raliului, pentru că oferă un peisaj deșertic unic, comparativ cu tot ce s-a întâlnit până acum.

Miercuri, 8 ianuarie, se va porni către Al Ula, iar traseul va trece pe lângă templele Regatului  Nabatean.

Ce înseamnă clasa Malle Moto – Original

Se spune că este o nebunie să participi la cea mai dură competiție de anduranță din motorsport pe motocicletă, dar să te aventurezi la clasa „cu valiza“ este un curaj deosebit pentru că duritatea Dakarului crește exponențial. Practic, la această clasă nu beneficiezi de ajutorul unei echipe de asistență tehnică și trebuie să îți repari zilnic motocicleta, după ce ai petrecut sute de kilometri în șa, parcurgând unul dintre cele mai neprietenoase locuri de pe Terra. Toate uneltele pe care le ai la dispoziție încap într-o valiză metalică transportată de la un bivuac la altul de către organizatori. Pe lângă aceasta, tot ei îți mai transportă un cort de 2 persoane, un covoraș pe care să lucrezi la motocicletă, o geantă cu echipament, un rucsac și un set de roți. Practic, cu cât îți menajezi mai mult motocicleta și eviți căzăturile, cu atât ai mai puțin de lucru când ajungi în bivuac. Te poți odihni, în plus, ai și mai mult timp să citești roadbookul pentru ziua următoare. Acesta trebuie colorat cu atenție pentru a-ți marca pericolele, limitele de viteză, schimbările de direcție, punctele de gps mascate etc. Această operațiune dureaza în medie 1 h-1h și jumătate, în funcție de lungimea traseului din ziua următoare.

Moto, Clasament General după 2 dintre cele 12 etape

1. Sam Sunderland, RedBull KTM Racing, 07h 05min 22sec

2. Pablo Quintanilla, Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing, +01min 18sec

3. Kevin Benavides, Monster Energy Honda Team, +01min 32sec

.......................................................................................................

49. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team +1h 59min 45sec

.......................................................................................................

Malle Moto – Original, Clasament general după 2 dintre cele 12 etape

  1. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team 9h 05min 07sec
  2. Giordano Pacheco, Calidoso Racing Team + 39min 18sec
  3. Arnold Brucy, Brucy Racing Team + 40min 50sec

LE:  Dakar 2020: Gyenes, lider la Malle Moto – Original și după etapa a 4-a din cele 12

  • Pe 8 ianuarie s-a concurat în etapa a 4-a, Neom-Al Ula: 676 kilometri, din care 453 kilometri de probă specială.
  • Zilele devin tot mai lungi în Raliul Dakar, unde, pe lângă oboseală, concurenții mai au de înfruntat și temperaturile scăzute. În etapa a 4-a startul s-a dat la o temperatura de sub 10 grade Celsius, iar în etapele 5 și 6 se va porni din bivuac la 3 grade Celsius.
  • 9  ianuarie, etapa a 5-a din totalul de 12 programate în Dakar 2020: 563 kilometri din care 353 kilometri de probă specială. O etapă cu foarte mult nisip în care stâncile vor servi drept reper celor care întâmpină dificultăți în navigație. Vor fi dune, coline și zone cu iarba cămilei.

Etapele a 3-a și a 4-a au fost bune pentru Emanuel Gyenes, sătmăreanul reușind să-și păstreze locul 1 la clasa Malle Moto – Original (unde concurenții nu beneficiază de asistență tehnică și trebuie să se ocupe singuri de pregătirea motocicletei pentru ziua următoare). În etapa de pe 7 ianuarie traseul a mers aproape de granița cu Iordania, iar peisajele, fără îndoială, vor rămâne în memoria concurenților pentru totdeauna. Doar că, odată ajunși în această zonă muntoasă și cu foarte multă piatră, au început să scadă și temperaturile, iar praful a fost la ordinea zilei în ambele etape. În proba specială din 8 ianuarie au rulat în apropierea templelor Regatului Nabatean și peisajul a fost din nou stâncos, amintind parcă de stâncile din Mauritania.

Emanuel Gyenes #44, Autonet Motorcycle Team: „Am ajuns în Al Ula după o etapă foarte lungă. A fost mult praf, iar în a doua parte foarte multă piatră. Din pricina prafului mi-au trebuit 60 de km să pot depăși un quad. Apoi a fost totul bine, am mers în ritmul meu. A fost o zi bună, chiar dacă am căzut pentru prima dată în acest Dakar. Am pus motocicleta pe o parte, însă nu a fost nimic grav și am putut continua.

M-am obișnuit și cu acest sistem în care primim în unele probe speciale roadbookurile înainte de start. Nu este ca atunci când ai timp să te uiți în liniște peste el și să îți scoți tu în evidență ce ai nevoie, însă am mers destul de bine și după cel colorat de organizatori, pe care noi apucăm doar să ne uităm câteva minute, înainte să pornim în proba specială. În acele etape nu avem roadbook din bivuac până la start și mergem după GPS.  Din păcate, aici în Arabia Saudită navigația este foarte grea, fiind locuri foarte întinse unde nu sunt repere.

Este foarte frig în acest bivuac din Al Ula. Pornim către startul pe proba specială înainte de șase dimineața și atunci vor fi undeva în jur de 3 grade C, iar maxima din etapa 5-a va fi de 14 grade C, în noaptea din Ha’Il vom avea tot 3 grade C.“

Etapa a 5-a duce Raliul Dakar din Al Ula în Ha’Il, caravana pornind către estul Arabiei Saudite. Va fi o zi cu mult nisip, cu dune, stânci presărate din loc în loc și zone în care concurenții vor vedea cum este iarba cămilei în acest deșert. Poate părea banal, însă în zonele în care întâlnești iarba cămilei trebuie să fii foarte atent, pentru că riști foarte ușor să fi aruncat din șa.

Dar ce este iarba cămilei? Aceasta este denumirea generică a ierbii din deșert care crește destul de înaltă, în formă de mănunchiuri și adună la rădăcină foarte mult nisip, care devine foarte dur.

Vineri, 10 ianuarie, se va concura în ultima etapă dinaintea zilei de odihnă din capitala Riyadh. Va fi una 100% în nisip, unde cei care au concurat în Sahara vor fi net avantajați.

Moto, Clasament General după 4 dintre cele 12 etape

1. Ricky Brabec, Monster Energy Honda Team, 15h 06min 43sec

2. Kevin Benavides, Monster Energy Honda Team, +02min 30sec

3. Jose Ignacio Cornejo Florimo, Monster Energy Honda Team, +08min 31sec

.......................................................................................................

41. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team +3h 43min 23sec

.......................................................................................................

Malle Moto – Original, Clasament general după 4 dintre cele 12 etape

  1. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team 18h 50min 06sec
  2. Florent Vayssade, Team Vayssade Florent + 57min 03sec
  3. Roman Krejci, Ivar CS Team + 1h 26min 51sec

LE 4: Gyenes începe a doua săptămână a Raliului Dakar din poziția de lider la Malle Moto - Original

  • Pe 11 ianuarie se concurează în etapa a 7-a (din 12) Riyadh-Wadi Al-Dawasir, în total 741 de kilometri din care 546 kilometri de probă specială.
  • Emanuel Gyenes conduce încă din prima etapă clasa rezervată celor care concurează fără asistență tehnică, cea mai dură formă de participare la Raliul Dakar.
  • A două săptămână este una cu foarte mult nisip și cea în care se va concura și în etapa maraton (15 și 16 ianuarie). Participanții nu au voie să schimbe pneurile în bivuacul de seară și parcurg două zile fără service în adevăratul sens al cuvântului.

Cea de-a 42-a ediție a Raliului Dakar a ajuns în a doua săptămână, una în care peisajul se schimbă aproape total. După zilele prin canioane, munți, zone nisipoase, dune mici urmează etape cu foarte, foarte mult nisip și dune care amintesc de anii în care competiția se desfășura în Africa. Chiar la două zile după ce au plecat din orașul Neom, aflat în nordul Arabiei Saudite, pe traseul raliului a nins și în dimineața de vineri, la start, au fost doar 3 grade Celsius.

Emanuel Gyenes #44, Autonet Motorcycle Team: „A fost o primă săptămână frumoasă, iar speciala care a precedat ziua de pauză din Riyadh a fost cu dune pe care îți făcea plăcere să rulezi – nu era nisip foarte fin. Am avut zile cu multe pietre și praf și a fost periculos să depășim, dar am reușit să am un ritm bun și să am grijă de motocicletă. A fost foarte greu cu frigul pe care l-am avut în ultimele zile. Este ceva obișnuit să pornim din bivuac înainte de răsăritul soarelui, dar a fost extrem de frig chiar la începutul probelor speciale din etapele 4, 5 și 6. Cred că au fost în jur de 3 grade Celsius joi și vineri dimineață. Suntem în Riyadh acum, unde am petrecut ziua de pauză. Nu este de fapt o zi de odihnă, pentru că lucrăm la motociclete, să le pregătim pentru a doua parte a raliului. Am menajat motocicleta în prima săptămână, așa că nu am avut foarte mult de lucru și am putut să mă odihnesc. Urmează încă șase etape în care concurăm la sud de Riyadh și sper să avem temperaturi ceva mai ridicate decât cele din nord. Shubaytah, zona unde vom sta în bivuacul din etapa maraton este în partea de est a țării, iar organizatorii spun că acolo este un deșert de patru ori mai mare decât Franța, care are și cele mai frumoase dune din Arabia Saudită. Îmi doresc ca avantajul creat în prima săptămână să mă ajute să obțin un podium la Malle Moto – Original, însă va fi foarte dificil. Le mulțumesc tuturor celor care mi-au trimis mesaje de încurajare prin diverse moduri și sper să fiți alături de mine și în această a doua parte a primului Dakar din Peninsula Arabă.“
Mani este programat să plece din bivuacul Riyadh la ora locală 5:45 am (ora României 6:45), iar pe proba specială de 546 kilometri va lua startul la ora locală 7:40.

Luni se va concura în bucla Wadi Al-Dawasir care are 474 kilometri de probă specială, cu un traseu care va șerpui printr-un peisaj montan cu foarte mult nisip și zone în care nisipul este alb. Cei care vor dori să „tragă gazul“ vor avea o linie dreaptă de 40 de kilometri, iar în zona cu dune vor trebui să își arate abilitățile. Marți, 14 ianuarie, urmează cea mai lungă etapă din raliu: 891 de kilometri din care 415 kilometri de probă specială, în timp ce miercuri se va porni în etapa maraton.

Moto, Clasament General după 6 dintre cele 12 etape

1. Ricky Brabec, Monster Energy Honda Team 23h 43min 47sec

2. Pablo Quintanilla, Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing Team +20min 56sec

3. Toby Price, Red Bull KTM Team +25min 39sec

.......................................................................................................

35. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team +5h 36min 36sec

.......................................................................................................

Malle Moto – Original, Clasament general după 6 dintre cele 12 etape

  1. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team 29h 20min 23sec
  2. Florent Vayssade, Team Vayssade Florent + 1h 01min 49sec
  3. Benjamin Melot, Benjamin Melot + 1h 43min 39sec

.....................................................................................................

LE 5: Dakar 2020: Gyenes conduce detașat în clasamentul Malle Moto – Original, cu 3 zile înainte de finiș

  • Pe 15 ianuarie se concurează în etapa a 10-a (din 12) Haradh – Shubaytah: în total 608 kilometri dintre care 534 kilometri de probă specială. Aceasta este prima parte a etapei maraton.
  • Emanuel Gyenes conduce încă de pe 5 ianuarie clasa rezervată celor care concurează fără asistență tehnică, cea mai dură formă de participare la Raliul Dakar.
  • Etapa a 9-a de pe 14 ianuarie a fost dificilă, fiind prima în care s-a concurat după dispariția lui Paulo Gonçalves și una în care Mani a fost scos din ritm de uleiul care curgea din motor pe pinionul față.

Etapa a 9-a a însemnat revenirea la acțiune în Raliul Dakar după dispariția șocantă a motociclistului portughez Paulo Gonçalves în etapa a 7-a, desfășurată duminică. În semn de respect pentru acesta și pentru concurenții de la moto și quad care au trebuit să se adune, organizatorii raliului au decis să anuleze pentru cele două categorii etapa programată luni. Marți însă a venit momentul revenirii în șa pentru cea mai lungă etapă din acest an, etapa numărul 9 și cea care a dus caravana de la Wadi Al-Dawasir la Haradh. A fost o probă specială rapidă, casantă, cu multă piatră, la finalul căreia timpul lui Mani a fost de 4h 05min 49sec: al doilea la clasa Malle Moto – Original și al 32-lea în clasamentul moto. Pilotul sătmărean își păstrează poziția de lider având un avantaj de 1h 30min 04sec, cu trei etape înainte de finalul primei ediții desfășurate în Arabia Saudită.

Emanuel Gyenes #44, Autonet Motorcycle Team: „Îmi pare foarte rău pentru ce s-a întâmplat duminică. Paulo Gonçalves era la al 13-lea Dakar. Un pilot experimentat și foarte talentat, avea un loc doi în Dakar, un titlu mondial în 2015. Transmit condoleanțe familiei, prietenilor și tuturor celor din Portugalia.

Etapa a noua a fost cea mai lungă din acest Dakar. În mod normal am avut programați 891 de kilometri, dar au tot fost făcute modificări și am parcurs în total peste 900 de kilometri. Ziua de marți a fost foarte lungă. Ne-am trezit la 3 și jumătate, eu am plecat din bivuac undeva în jur de 4:50 am. Am avut de parcurs o legătură de 375 de kilometri până la startul pe proba specială, iar pe la kilometrul 70 am observat că îmi curge ulei din motor pe pinionul față. Am început să îmi fac griji pentru că mai aveam de parcurs încă 200 și ceva de kilometri de legătură și apoi peste 400 de probă specială. Mă temeam că voi rămâne fără ulei. Pe acel drum mergeau și mașinile de asistență și am oprit una de la Sherco. I-am rugat să îmi dea jumătate de litru de ulei, să am la mine în caz că pe proba specială rămân fără ulei. Dar din fericire am ieșit din probă fără să fie nevoie să mai completez. Cred că la fiecare 20-30 de kilometri mă uitam la pinion să văd cât de tare curge uleiul la simering. A fost bine că nu am pierdut mult timp. Speciala a fost destul de dificilă: foarte multă piatră în primii 110 kilometri, destul de periculos. Urmează acum etapele 10 și 11, de maraton. Miercuri noapte vom dormi într-un bivuac unde nu este nicio echipă de asistență și sper să fie totul bine pentru că dacă am nevoie de piese acolo, nu am de unde să iau. Vineri este ultima etapă și sper să ajung la finiș fără probleme.“

Etapa a 10-a, de miercuri, Haradh-Shubaytah, are 608 kilometri dintre care 534 de probă specială și este prima parte a maratonului. Toți vor încerca să-și menajeze echipamentul pentru că mai au acces la piese și pneuri abia joi seară când revin în Haradh și se vor pregăti pentru speciala care îi va duce la sosirea din Qiddiyah. Speciala va debuta cu întinderea infinită a zonei numită „Empty Quarter“, însă capcanele vor apărea chiar înainte să se ajungă în bivuacul instalat în pustietate. Sunt programați 30 de kilometri de dune în care concurenții vor trebui să-și găsească drumul către bivuac înainte de căderea nopții. Joi, 16 ianuarie, la revenirea în Haradh sunt programați 379 kilometri de probă specială, iar acest traseu include și cele mai frumoase dune din Arabia Saudită.

Moto, Clasament General după 9 dintre cele 12 etape

1. Ricky Brabec, Monster Energy Honda Team 31h 59min 29sec

2. Pablo Quintanilla, Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing Team +20min 53sec

3. Toby Price, Red Bull KTM Team +26min 43sec

.......................................................................................................

32. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team +6h 39min 24sec

.......................................................................................................

Malle Moto – Original, Clasament general după 9 dintre cele 12 etape

  1. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team 38h 38min 53sec
  2. Benjamin Melot, Benjamin Melot + 1h 30min 04sec
  3. Florent Vayssade, Team Vayssade Florent + 1h 32min 45sec

.....................................................................................................

Pentru mai multe detalii despre configurația din acest an a raliului, accesați: www.dakar.com

 

Legenda Dakar Rally: Mani Gyenes victorie la clasa Malle Moto

Emanuel Gyenes, riderul Autonet Motorcycle Team, a încheiat triumfător ediția 2020 a Dakar Rally.

Sătmăreanul și-a îndeplinit ambele obiective pe care și le-a impus: victorie în clasa Malle Moto și top 20 în clasamentul general.

Dakar 2020 a pornit în 4 ianuarie și au fost programate 12 etape, însumând peste 7.800 de kilometri. A fost prima ediție a competiției găzduită de Arabia Saudită. Mani Gyenes a pornit în cel de-al 10-lea Dakar al carierei, o performanță care i-a adus distincția de Dakar Legend, fiind unul dintre cei mai buni și longevivi competitori privați. Sportivul s-a înscris la clasa Malle Moto, în cadrul căreia piloții nu beneficiază de asistență tehnică și trebuie să își repare și sa își întrețină singuri vehiculul, fiind astfel cea mai solicitantă clasă. De aceea, victoria în această categorie este cu atât mai importantă, efortul fizic fiind foarte accentuat.

În clasamentul general, Mani s-a clasat pe locul 29, dintr-un total de 96 de competitori care au încheiat competiția. El se va întoarce în țară în 19 ianuarie. În acest an, sponsorii care l-au sprijinit pe Emanuel Gyenes au fost Autonet, Varta, Mobil1 și Schlemmer.

Felicitări, Emanuel Gyenes!