Costul combustibilului in actualul climat economic, ramane o provocare majora pentru industria vehiculelor comerciale. ExxonMobil continua sa investeasca in cercetare si dezvoltare, si lucreaza in stransa colaborare cu producatorii de echipamente originale (OEM) pentru a dezvolta uleiuri de motor care ajuta la optimizarea performantei motorului, furnizeaza un interval de schimb prelungit in timp ce are de asemenea o serie de alte beneficii cum este si imbunatatirea economiei de combustibil1. Pe langa o calitate superioara, uleiurile de motor ”fully synthetic”, pot oferi avantaje considerabile operatorilor de flote.
1 S-au realizat economii de combustibil semnificative la camioanele Volvo in momentul compararii Mobil Delvac 1 LE 5W30 cu un ulei de motor mineral 15W40, obtinandu-se o economie de 1,8% in conditii de condus pe autostrada.
Au fost realizate, in mod independent, testari privind economia de combustibil, pe doua camioane Euro V - Volvo FM440, incarcate la o capacitate de 75% (circa 32 000 kg) si doua camioane Euro V - Iveco Eurocargo
75E16 EEV, incarcate la 50% din capacitate (circa 6,2 tone). Acestea au fost supuse la o serie de teste in conditii de condus pe autostrada. Mobil Delvac 1™ LE 5W-30 a fost folosit in motor si Mobilube 1™ SHC 75W-90 in punte spate, cu Mobilube 1 SHC 75W-90 si Mobil Delvac™ Synthetic Transmission Oil V30 la transmisie atat la Iveco cat si la Volvo. Cu Mobil Delvac 1 LE 5W-30 s-a obtinut o economie de 1,8%, schimband doar uleiul de motor1.
Cu Mobil Delvac 1 LE 5W-30, ExxonMobil a creat un ulei avansat pentru motoare diesel heavy-duty, care indeplineste cerintele actuale si viitoare ale producatorilor de motoare oferind, de asemenea, potential de economie de combustibil. Economii semnificative statistic s-au observat comparand uleiurile sintetice cu cele minerale, obtinandu-se o economie de 2% la motoarele Volvo si 1,7% la motoarele Iveco in conditii de condus in oras si 2,9% in conditii de condus pe autostrada2.
1Un test privind economia de combustibil a fost realizat utilizand doua camioane Volvo FM440 Euro V, incarcate la 75% din capacitate (circa 32 tone). Testarea a fost realizata de catre Millbrook Proving Ground, Ltd. in UK. S-au observat economii semnificateive statistic la camioanele Volvo cand s-a comparat Mobil Delvac 1 LE 5W-30 cu un ulei mineral 15W40, obtinandu-se o economie de combustibil de 1,8% in conditii de condus pe autostrada. Au fost aplicate corectii cand mediul de testare a avut un impact semnificativ asupra economiei de combustibil. Imbunatatirile privind economia de combustibil sunt dependente de tipul de vehicul/ echipament, temperatura exterioara, conditiile de condus si vascozitatea fluidelor.
2 Un test privind economia de combustibil a fost realizat utilizand doua camioane Iveco Eurocargo 75E16 EEV Euro , incarcate la 50% din capacitate (circa 6,2 tone). Testarea a fost realizata de catre Millbrook Proving Ground, Ltd. in UK.S-a folosit Mobil Delvac 1 LE 5W-30 in motor, Mobilube 1 SHC 75W-90 la punte spate si transmisie. Acestea au fost comparate cu un ulei mineral 15W-40 in motor, un ulei mineral 85W-140 la punte spate si un mineral 80W-90 in transmisie. S-au observat economii de combustibil semnificative statistic comparand produsele sintetice cu cele minerale, obtinandu-se o medie a economiei de combustibil de 2,9% in conditii de condus pe autostrada. Au fost aplicate corectii cand mediul de testare a avut un impact semnificativ asupra economiei de combustibil. Imbunatatirile privind economia de combustibil sunt dependente de tipul de vehicul/ echipament, temperatura exterioara, conditiile de condus si vascozitatea fluidelor.